Hur är det att vara med en unge 24/7 ?

Tjena!
Första gången jag sitter här idag, har tvättat, varit på promenad, gjort ärenden och underhållit Sally.

Underhålla en unge tar tid kan jag lova. Man ska byta blöja och det är inte 5 gånger utan kanske 15. Du ska ge den mat 5-6 gånger på en dag, samt att man ska ta reda på det den skärpar ner i samband med måltiden.
Du ska torka spyer och annat otrevligt som kommer ut ur den.
Och du ska leka, underhålla och roa den hela tiden medans den är vaken.
Det är inte lätt med andra ord, men som pappaledig så tycker jag detta hör till.
Mig gör det ingenting att dem spyr, bajsar och lever om, men man blir trött...  

Men ett barn har sina bra stunder det med. Det skrattar oftast så gott åt en och det lever livet. 
Jag vet inte hur andra barn är men Sally är oftast glad och skriker väldigt lite. Tack för det Sally!  

                                                           Älskar min underbara dotter SALLY (L)

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0