En hård arbetsdag men imorgon är man pensionär

Sorry, att jag inte skrivit än, men har hållt på med massa förbaskade papper från min A-kassa. Lätt att komma ihåg vilka dagar man jobbat från och med oktober förra året? Jag har ju några dagar att tänka efter.

Annars idag så har jag varit på jobbet. Sista dagen på sommarvikariatet. Dagen var bra, men stressig.
Nu ska man gå på timmar i två veckor sedan blir man pappaledig i dryga halvår. Kommer endast jobba helger.
Det ska bli kul att bli pappaledig. Kul att följa Sallys utveckling och verkligen få veta hur Malin har det om dagarna.
Upp till bevis!

Innan Sally lades sig tog vi oss ett bad. Hon var en höjdare på att plaska med benen och inte med armarna denna gång. Efter badet blev det äta och sedan bums i säng.

Och nu sitter man här, gammal och utbränd, endast tjugo bast(u) och förtidspensionerad. Men sådant är livet, imorgon ska jag nog bara sitta hemma och läsa dagens tidning (som vi inte har) hela dagen. Ska njuta av en varm kopp kaffe och en snaps.

Detta var dock inte ironi. Tack för idag, slut för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0